« 堀尾和孝「アコギ1本流しライブ!」 | Main | そうだ »

August 02, 2005

都筑ポップフェスティバル

鏡を見ると、なんだか顔らや手足が黒くなっていた。そうか、土曜、日曜と昼間外にいてじっとしていたな。そう、土曜日は、ヨッシーの兄貴が演奏するというので見に行った。野外ライブ。全部で15バンド。お昼過ぎから初めて夜まで。なかなか楽しませていただきました。

実際オイラは、初めから居たわけではありませんが、まあ、5番目ぐらいから最後の15番目の途中までね。見られなかったバンドは残念ですが、まあ、またの機会に。

てな訳で、出場したバンドを・・・。

1.  Straw Baby

2.  Smile

3.  Open Heart

4.  Low Guns

5.  パンくらうど

6.  Error Meessage

7.  Renthouse

8.  EM Brother’s

9.  Papas & Mama’っス

10. Q-Project

11. The FJC Band

12. YRC All ☆Stars

13. Wall

14. Speck-in

15. Big Noise Band

主催は、横浜ロックサークル。各バンドの紹介もしているので、よかったら参考にしてね。活動内容も詳しく書いてあるよ。

正直な感想は、楽しんだ。で、おいらもギター弾きたくなった。で、来年でてみたいと思った、のだ。

今回すべてのバンドの感想を書けませんが(すいませんね。思い入れで書くタイプなので・・)、軽い印象と、ヨッシーが演奏した「WALL」の紹介だけさせていただきます。

雨も心配されてましたが、まあ、何とか乗り切った1日でした。大変申し訳ありませんが、1~4までのバンドに関しては、何もコメントできません。だって見ていないからさ。1.は女性バンドだそうです。今回が初ライブだそうだ。2.も、初ライブだそうです。緊張したんだろうね。お疲れ様でした!3.は今回が3度目の出場だそうです。4.は正直言って見てみたいな、と、思う曲目。CCR、Eagles、The Band、Doobie Brothers とカマしてます。5.はCharさんのコピーバンド。グレイトなギター聞かせてもらいました。皆さんお疲れ様でした。

少し休憩。客席にブルマスター発見。で、合流。

6.は、久しぶりに「Don't let me miss understood」を聞きました。志村けんさんのコントで聞き、E・コステロも取り上げた楽曲。”King of America”。このアルバムいい、ですよ。

king_of_america


7.はしっとりと聞かせていただきました。8.は、幼稚園のパパ&ママで作られたバンド。「Brown Sugar」でシメていただきました。皆さん、お疲れ様でした。

9.も実は幼稚園つながりで結成されたバンド。このバンドのメンバーは、マスターのアキラさんの娘さんと同世代なので、たまにお店で顔を合わせます。楽しいアレンジで、「おやっ??!!」っと思わせてくれる演奏でした。テンポも良く、ノレマシタ。特に、「Let it G」。な~んだ?これ。あれだけ遊べるのは、基本ができている証拠。楽しませていただきました。10.は、人数が段々増えていきました。ポリスで始まり、「クロスロード」を挟み(ヨッシー兄貴が歌ったよ)、最後はダンサーのオネェさんが登場して「ロックンロール・ウィドゥ」。皆さん、お疲れ様でした。

11.はテケテケ。ベンチャーズを中心に、テケテケ。「Runaway」もやっていた。う~ん。夏だ。12.YRC、横浜ロック・サークル。のオールスター。11.から12.の流れはなかなか良いですね。日も暮れてきてさ。良い感じになってくるんですね。皆さん、お疲れ様でした。

で、やっときた。13.Wall です。

ノラ・ジョーンズの「Creepin' in」 という曲で始まり、とっぷり暮れた闇夜にバンドのメンバーが演奏しだすと、もう、なんだか気持ちよく演奏に入り込んでいきました。続いて、またまたN・ジョーンズの曲、「Don't Know Why」。これまた、良い。ヨッシーの妹さんがヴォーカルと、キーボードを演奏していましたが、声がいいし、はまってるしさ、いいんでないのん。「監獄ロック」から、兄貴が歌いました。良い声してるんですよ。アレンジも、グッと抑え気味でさ。かなり渋いアレンジでした。「Rollin' & Tumblin'」。1コードで押し切るには、バンドの熟成度が計られるので、結構難しいんだけど、キメタね。それだけの円熟味があるんだね。バンドとして。「アイ・キャント・ビー・ボザード」カントリーソングですか?初めて聞きましたが。この曲で、心拍数を下げる効果がありました。妹さんが歌ってた。で、落ち着くとですね、最後の曲ですよ。「Over the rainbow」。フェスティバルも後半に差し掛かり、まったりとした雰囲気と闇夜に包まれていく感じと楽曲が交わって最高に良かったです。皆さん、お疲れ様でした。

14.は、ジャーニーとボン・ジョヴィのバンドだ。「Don't Stop Believin'」のあのギターの入り口、気持ちよかった。”海猿”のあの曲も良い感じでしたね。15.は、もうソウル&ファンクな感じ。最後にスリラーを演ったらしいが、スイマセン・・・。オイラ、もうお疲れでした。皆さん、お疲れ様でした!!!


|

« 堀尾和孝「アコギ1本流しライブ!」 | Main | そうだ »

Comments

'Red Cable Ties' made from halar are most appropriate for this purpose. As an example, you might have a single odd A� pair of earrings that can now be incorporated and made into a slide. IMO a properly adjusted clutch should be close to fully engaged about halfway through it's range of motion off the floor.

Posted by: Susan | October 24, 2015 at 05:04 AM

After devoting a healthy amount of time to actually playing the game and developing an attack style one can understand why this game is so popular. It is easier to control things like privacy and content on a console than it is on a PC. If you happen to be a serious gamer who lose all the time then this Clash of Clans Guide Review is for you.

Posted by: clash of clans hack iphone | October 14, 2015 at 06:49 PM

Breast Massage is a conventional wayy of enhancing your breast size. I have found a system that encompasses all the physical and non-physical elements required forr natural breast growwth in Nancy Newton. All these herbs are knwn to increase breast size because of their excellent estrogenic properties.

Posted by: dr oz breast enhancement | October 14, 2015 at 06:26 AM

Banned Coming from the Bible I - The Record Stations 02 of 12 - YouTube (?

Posted by: Earthing: Health Implications of Reconnecting the Human ... | October 10, 2015 at 10:53 PM

These are in fact wonderful ideas in about blogging. You have touched some pleasant things here. Any way keep up wrinting.

Posted by: best way to get followers on instagram for free | October 05, 2015 at 05:03 PM

Cleaning Quotes 1 Willoughby Avenue Howick Auckland 2014 027 243 1862

Posted by: Auckland cleaners | September 27, 2015 at 07:21 PM

Your way of telling all in this piece of writing is in fact fastidious, all be capable of without difficulty be aware of it, Thanks a lot.

Posted by: click here for more | September 25, 2015 at 08:43 PM

If you wish for to obtain a good deal from this article then you have to apply such strategies to your won webpage.

Posted by: go to the website | September 21, 2015 at 11:17 AM

You should call prior to you making a reservation to confirm you might be able to create a dog and pay attention to any restrictions to size or breed.

Posted by: motels near me cheap | September 21, 2015 at 06:59 AM

BP gas cards are gift cards that may be used at any BP locations round the country.

Posted by: ample7ieee.Com | September 20, 2015 at 09:02 AM

They'll ask someone to cash it and wire $700 returning to them.

Posted by: All Of Craigslist | September 18, 2015 at 05:52 PM

Wonderful article! That is the type of info that are meant to be shared around the internet. Disgrace on the search engines for not positioning this put up upper! Come on over and visit my web site . Thank you =)

Posted by: recommended site | September 18, 2015 at 03:38 AM

Thanks a lot for sharing this excellent info! I am excited to see more posts!

Posted by: havahart wireless dog fence | September 17, 2015 at 05:38 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/85404/5273341

Listed below are links to weblogs that reference 都筑ポップフェスティバル:

« 堀尾和孝「アコギ1本流しライブ!」 | Main | そうだ »